T-shirt story czyli historia koszulki

T-shirt - historia koszulki

T-shirt, znany w naszym kraju jako koszulka, towarzyszy nam od urodzenia aż po kres naszych dni.
Pierwowzorem T-shirt a były "koszulo-majtki" podobne do popularnych dziecięcych body.
Niestety ten rodzaj ubioru nie był zbyt wygodny, należało dokonać radykalnych ciec -
w tym przypadku na wysokości pasa:). Na tą genialną myśl wpadła znana do dziś firma Hanes w 1901 roku.
Kolejne odsłony koszulek to: dodanie ściągacza i mniejsze wcięcie.
Koszulka przybrała kształt litery T a język angielski wzbogacił się o nowy zlepek
literowo-wyrazowy T-shirt.

Początkowo T-shirt'y byłyskrzętnie chowane pod koszulami czy swetrami. Dopiero
w latach pięćdziesiątych koszulka typu T zaczęła wyłaniać się na światło dzienne.
Dzięki Hollywoodzkim produkcją setki młodych gniewnych przywdziało ten nowy ubiór niczym
średniowieczni rycerze. Symbolem buntu i alienacji już nie były tylko osoby Jamesa Dean'a
czy Elvisa Presley'a ale także bawełniana opoka.


Niedługo trzeba było czekać na to aby reklama pochłonęła naszego bohatera.
Pojawiły się koszulki zachęcające do zakupu złocistego napoju (niekoniecznie bezalkoholowego:),
koszulki z twarzami gryzoni o dużych uszach w towarzystwie ciapowatych psów czy
kaczorów o wielkich szelmowskich ale jakże poczciwych oczach.

Lata osiemdziesiąte to wejście T-shirt'a na salony. Wraz ze swym kuzynem polo zaczęto
widywać nasze koszulki pod marynarkami znanych projektantów mody.
Popularny serial telewizyjny "Miami Vice" wykreował nowy wizerunek macho
- przystojny, wysportowany, w marynarce i .... oczywiście że w T-shircie !!!

Koszulki jednak to przede wszystkim idea. Mówimy że coś widać jak na dłoni a te przecież
często chowamy do kieszeni:). Tu z pomocą przychodzi nam niezastąpiona koszulka typu T.
Może ona wyrazić nasze orientacje polityczne, religijne, seksualne, nasze nastroje,
uczucia czy też wartości moralne. Koszulka może być niezastąpionym prezentem na Walentynki,
na Dzień Mamy, Taty, Babci, Dziadka, na osiemnastkę czy inne 40-ste urodziny.
Możemy przemycić na niej nasze skrywane uczucie. Możesz potraktować koszulki jak listy gdzie
w kilku słowach zmieścisz całe bogactwo treści.

Ilość pomysłow na koszulki można bardzo łatwo obliczyć z poniższego wzoru:

(Ilość partii politycznych + ilość kultur i subkultur + ilosc religi + ilosc nacji + ilosc instytucji) * ilosc mieszkańców naszego globu - bo przecież każdy z nas ma swój punkt widzenia- a podobnych wzorów tak naprawdę też jest tyle ilu wszystkich mieszkańców tego łez padołu.
Jak widać każdy z nas chciałby przekazać inną myśl a nie zawsze potrafi pokazać światu
własny stosunek do problemu.

Koszulki coprawda pozostają osłoną naszego ciała ale mogą być nośnikiem innych wartości-
a jakich.... to pozostawiamy już w Waszej kwestii.......

Zaprojektuj swoje koszulki !!!
Kurier Poczta
Płatności
© Dejna koszulki z nadrukiem. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.